Aanmelden bij het Gemini College
Aanmelden bij het Gemini College

Het Gemini College

Aanmelden

We vinden het erg fijn dat je je wilt aanmelden voor onze school en weten zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt!

Aanmeldingsmomenten 2024-2025

Je aanmelden is een belangrijk moment, want de volgende fase in je leven breekt aan. Na de zomervakantie kom je bij ons op school en zullen we er alles aan doen om het jou naar je zin te maken. Maar voor dat het zover is, willen we jou en je ouders graag beter leren kennen. Daarom nodigen we je hierbij uit om kennis te komen maken tijdens één van de aanmeldingsmomenten op onze school.

Klik hier voor alle belangrijke informatie over de aanmeldingsmomenten. ‼️

Aanmeldingsformulier

Voor de aanmeldingsmomenten verzoeken wij u het volgende aanmeldingspakket mee te nemen:

1. Een ingevuld aanmeldingsformulier
    • Klik hier voor het aanmeldingsformulier voor leerjaar 1
    • Klik hier voor het aanmeldingsformulier voor hogere leerjaren
  2. Het adviesblad van de basisschool met de unieke code (klik hier voor aanvullende informatie)
  3. Het ingevulde formulier medische zaken
  4. Een kopie van het ID
  5. Een ingevuld formulier ondersteuningsbehoefte
  6. Een ingevulde lijst voorkeursscholen

Uiteraard hebben we deze formulieren ook op school en kunt u deze nog tijdens het gesprek invullen.

Het is ook mogelijk om tijdens de aanmeldingsmomenten nog vragen te stellen aan ons. We vertellen u graag meer over de school.

Bent u niet in de gelegenheid om je op deze middagen aan te melden, dan is er altijd de mogelijkheid om in deze periode dagelijks op school langs te komen.” Het ingevulde aanmeldingspakket kan dan ingeleverd worden bij onze leerlingenadministratie. Deze is bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur.

Voorkeurslijst bij schooladviezen

Advies vmbo-basis/kader

Op het aanmeldformulier geeft u aan voor welk vakcollege u uw zoon of dochter aanmeldt.

In de vakcolleges van het Gemini College zitten leerlingen met en zonder leerwegondersteunend onderwijs (lwoo) bij elkaar in kleinere klassen. Heeft uw kind een advies voor vmbo-basis met lwoo of vmbo-kader met lwoo, dan kunt u dit op het aanmeldformulier aankruisen.

Advies mavo, havo, vwo

Op het Gemini College werken we met mavo-, mavo/havo-, havo-, havo/vwo- en vwo-klassen. Leerlingen worden geplaatst op basis van het advies van de basisschool.

Ouders krijgen schriftelijk bericht over het toelatingsbesluit. Wij volgen hierin het tijdpad van Koers VO.

Mocht er sprake zijn van overaanmelding, dan krijgen leerlingen die afkomstig zijn van basisscholen in Ridderkerk en leerlingen die al een broer of zus op het Gemini hebben voorrang.

Heeft u nog vragen?

Schroom dan niet om contact met ons op te nemen! Wilt u ons bellen of mailen voor een afspraak? Klik dan hier voor onze contactgegevens.

Directeur Gemini College Ridderkerk

Gerard Langenberg